ایمیل یکبار مصرف چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟ | تواتو

[ad_1]

پست الکترونیک یکی از ضروریات اصلی برای لذت بردن از راحتی فضای مجازی در دنیای امروز این است که بسیاری از فعالیت های کاربران به آن وابسته است. اما گاهی اوقات همین آدرس ایمیل می تواند مشکلات زیادی را برای صاحبش ایجاد کند. به عنوان مثال می توان به چندین ایمیل تبلیغاتی یا خبرنامه اشاره کرد که هرگز نمی دانستید چگونه در آنها ثبت نام کنید. استفاده كردن ایمیل های یکبار مصرف یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای حل این مشکل تنها محافظت از کاربران در برابر هرزنامه نیست. همچنین گاهی اوقات برای محافظت از حریم خصوصی و ناشناس بودن استفاده می شود.



راه های زیادی وجود دارد یک ایمیل یکبار مصرف ایجاد کنید برای هر کدام مزایا و معایبی وجود دارد. کاربران می توانند ایمیل های معمولی را با استفاده از سرویس های محبوبی مانند جیمیل و یاهو ایجاد کنند. اما اغلب با محدودیت هایی از سوی ارائه دهندگان مواجه می شوند که فرآیند صدور گواهینامه را کمی دشوارتر می کند. از سوی دیگر، یک سرویس اختصاصی برای ایمیل یک بار مصرف وجود دارد که اگرچه نمی‌توانند امکانات نمونه‌گیری حرفه‌ای را ارائه دهند. اما ایجاد ایمیل های جدید بر روی آنها بسیار آسان و ساده خواهد بود. در ادامه به روش های مختلف دسترسی به ایمیل های اسپم و نحوه استفاده از آنها می پردازیم.

سرویس ایمیل اختصاصی یک بار مصرف

سایت های اختصاصی برای ایجاد ایمیل های یکبار مصرف به وفور در اینترنت یافت می شوند، هدف اصلی آنها سهولت استفاده از آن است و فرآیند ایجاد ایمیل های جدید سریع و آسان است. با استفاده از ایمیل این سرویس ها می توانید در بسترها و شبکه های اجتماعی مختلف ثبت نام کنید و در صورت تمایل تنها با یک کلیک آدرس جدیدی داشته باشید. در زیر می توانید آدرس برخی از محبوب ترین ارائه دهندگان ایمیل یکبار مصرف را بیابید.

  • ThrowAwayMail.com
  • Temp-Mail.org
  • EmailonDeck.com
  • Mailinator.com
  • Mohmal.com
  • Emeil.ir

با جستجوی «ایمیل یکبار مصرف» یا «ایمیل موقت» می‌توانید به سایر وب‌سایت‌های مشابهی که تقریباً همان ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند، دسترسی پیدا کنید. هر سرویس همچنین دارای تعداد دامنه های خاص خود است که ممکن است در برخی از وب سایت ها به عنوان ایمیل های نامعتبر فهرست شوند. بنابراین در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی می توانید از گزینه های دیگر با دامنه های مختلف استفاده کنید.

1. برای ایجاد یک ایمیل موقت، ابتدا به یکی از این وب سایت ها (به عنوان مثال، Temp-Mail.org) مراجعه کنید. هنگامی که صفحه وب به طور کامل بارگیری شد، یک ایمیل یک بار مصرف به طور خودکار برای شما ایجاد می شود. اکنون می توانید با کپی کردن آدرس ایمیل در سایر سیستم عامل ها از آن استفاده کنید.

ایمیل های یکبار مصرف

. صندوق ورودی ایمیل‌های حذف‌شده به‌طور خودکار بارگیری می‌شوند و در صورت دریافت ایمیل، در عرض چند ثانیه به شما اطلاع داده می‌شود.

ایمیل موقت

یکی از مزیت های اصلی ایمیل های اسپم این است که به اطلاعات شخصی مانند نام و شماره تلفن نیاز ندارید کاربران ناشناس تا حدودی کمک می کند. همچنین دیگر لازم نیست نگران هرزنامه باشید. توجه داشته باشید که آدرس های ایمیل اغلب در این سایت ها پس از بسته شدن و بارگیری مجدد صفحه تغییر می کند. پس بهتر است تا زمانی که این کار را انجام نداده اید، صفحه سرویس را نبندید.

از جیمیل برای دریافت نامه های موقت استفاده کنید

با اينكه جیمیل خدمات ایمیل هرزنامه را به طور خاص به کاربران خود ارائه نمی دهد. اما با برخی ترفندها می توانید از اسپم جلوگیری کنید و در صورت نیاز پیام ها را استخراج کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

جیمیل برای یک سرویس ایمیل یکبار مصرف طراحی نشده است. اما ابزارهایی دارد که می توانند همین کار را انجام دهند.

1. هنگامی که در یک وب سایت یا برنامه از شما خواسته شد آدرس ایمیلی دریافت کنید، پس از تایپ آدرس ایمیل خود بدون دامنه نهایی Gmail، یک برچسب (به عنوان مثال + unwantedemail.gmail.com) اضافه کنید. توجه کنید که حرف “+” بین آدرس اصلی و تگ مورد نظر قرار دارد. اکنون اگر ایمیلی تحت آن آدرس دریافت کنید، یک برچسب به آن می چسبد که می تواند تشخیص هرزنامه ها و خبرنامه ها را آسان تر کند. همچنین در صورت نیاز می توانید دریافت پیام ها را از طریق آدرس بالا مسدود کنید.

ایمیل موقت

. هنگامی که مجبور نیستید با آدرس ایمیل برچسب گذاری شده سروکار داشته باشید، می توانید آن را مسدود کنید فیلتر جیمیل استفاده شده. این فرآیند به طور خودکار تمام ایمیل های دریافتی را از آدرس مشخص شده حذف می کند. برای ایجاد فیلتر ابتدا تگ ارائه شده در قسمت قبل را در نوار جستجوی جیمیل (در بالای صندوق ورودی) وارد کرده و سپس روی نماد فلش سمت راست آن کلیک کنید. سپس تگ مربوطه را در قسمت From تایپ کرده و روی Create Filter کلیک کنید.

ایمیل های یکبار مصرف

3. در مرحله بعد تیک گزینه Delete it را بزنید و در نهایت بر روی دکمه Create Filter کلیک کنید. دیگر از طریق آدرس مشخص شده ایمیل دریافت نخواهید کرد.

افزونه اختصاصی برای ایمیل یکبار مصرف

اگر به طور مرتب با ایمیل های اسپم سروکار دارید، بهتر است به سراغ ابزاری بروید که برای این منظور اختصاص داده شده است. یکی از موضوعات پرطرفدار، افزونه Burner Emails با کمک شما مجبور نخواهید بود از مکان های مختلف استفاده کنید و کل فرآیند را می توان از داخل مرورگر انجام داد.

1. برای نصب افزونه ابتدا به وب سایت BurnerMail.io رفته و سپس بر روی گزینه Install Burner Mail for Chrome کلیک کنید. در صورت تمایل می توانید افزونه را از طریق دانلود کنید فروشگاه کروم آن را هم ببرید. نسخه اختصاصی مرورگر فایرفاکس نیز در دسترس کاربران است. پس از اتمام مراحل نصب، باید یک نماد افزونه را در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر خود مشاهده کنید. برای انجام مراحل فعال سازی روی آن کلیک کنید. ممکن است لازم باشد در راه با یک حساب Google وارد شوید.

. در سایت‌ها و سرویس‌های دیگر، اگر جایی را برای وارد کردن آدرس ایمیل وارد کرده‌اید، کافیست نشانگر را روی آن نگه دارید تا نماد افزونه (پاکت پاکت) را ببینید. اکنون یک ایمیل واحد به صورت خودکار ایجاد می شود. با انتخاب آن آدرس ایمیل در قسمت مربوطه وارد می شود. اگر ترجیح می دهید، می توانید یک ایمیل صندوق ورودی را به صندوق ورودی جیمیل خود فوروارد کنید برو جلو انجام دادن؛ اما به گفته سازندگان، این فرآیند در امنیت کامل و بدون اطلاع سایر سرویس ها انجام می شود.

ایمیل های یکبار مصرف

3. اگر نمی خواهید ایمیل های موقت از طریق افزونه Burner Emails ایجاد شوند، می توانید با کلیک بر روی نماد آن در گوشه سمت راست بالای صفحه به لیست ایمیل های یک بار مصرف خود دسترسی پیدا کنید. ماوس را روی هر ایمیل نگه دارید، دکمه ای برای باز و بسته کردن آدرس مرتبط مشاهده خواهید کرد که دریافت پیام ها از طریق آن را قطع می کند. همچنین می توانید با انتخاب گزینه X تمامی آدرس ها را حذف کنید. حساب کاربری رایگان آنها می توانند حداکثر 5 آدرس ایمیل را در یک زمان داشته باشند. در حالی که این تعداد برای یک حساب پریمیوم معادل 30 آدرس در روز خواهد بود.

سوالات متداول در مورد ایمیل های اسپم

آیا ایمیل حذف شده بسیار امن است؟

ایمیل های دور ریخته شده معمولاً با رمز عبور محافظت نمی شوند و حاوی رمزگذاری خاصی برای اعمال بر روی پیام ها نیستند. در نتیجه این نوع ایمیل ها امنیت چندانی ندارند. اگر می‌خواهید پیام‌های محرمانه را از طریق ایمیل خصوصی منتقل کنید، بهتر است از خدمات امنی مانند ProtonMail و Tutanota استفاده کنید.

آیا ایجاد یک ایمیل یکبار مصرف رایگان است؟

آره؛ در بیشتر موارد سایت ها و سرویس هایی که با ایمیل های اسپم سروکار دارند به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند. با این حال، در برخی موارد ممکن است برای دسترسی به آدرس‌های اضافی نیاز به خرید یک حساب پرمیوم داشته باشید.

آیا می توانم ایمیل های یکبار مصرف یا موقت با جیمیل ایجاد کنم؟

جیمیل خدمات ایمیل مستقیم را ارائه نمی دهد. اما با کمک برخی ترفندها مانند برچسب ها و فیلترهای پیام های دریافتی، می توان آدرس های قابل استخراج را ایجاد کرد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

بهترین مرجع تعبیر خواب روانشناسی
تعبیر خواب مار سیاه بی آزار نی نی سایت
تعبیر خواب ببر برای دختر مجرد
مروری بر خرید پرینتر
بازی زیبای فوتبال: یک نگاه عمیق به این ورزش محبوب
چگونه بهترین پرینتر را خریداری کنید
تماس با ما