بلاتکلیفی درباره پایان کارت سرویس ستاره پرسپولیس

[ad_1]

اردیبهشت سال 93 بود که علی دایی در مصاحبه ای جنجالی از جعلی بودن کارت پایان خدمت علی حمودی بازیکن وقت سپاهان خبر داد. همین تذکر کافی بود تا یکی از عجیب ترین پرونده های تاریخ فوتبال ایران کلید بخورد و پای خیلی از بازیکنان باز شود. فایلی به نام دروازه سرباز!

باران چشمه: وحید امیری یکی از اسامی است که برای خدمت سربازی می فرستیم

گیت گارد تکه ای از چند بازیکن را گرفت. به گفته سردار باران چشمه، رئیس تربیت بدنی ارتش، سال گذشته کارت پایان خدمت حدود 135 بازیکن لیگ برتری و لیگ دسته اول جعل شد. البته تنها در سال 93 از تعداد انگشت شماری در رسانه ها نام برده شد که آرش افشین، حسین ماهینی، سروش رفیعی و مهرداد پولادی به عنوان بازیکنان برتر حضور داشتند.

البته سردار باران چشمه در مصاحبه ای که در سال 1378 انجام داد، نام وحید امیری را در کنار این اسامی ذکر کرد و توضیح داد که این اسامی در ارتش استفاده می شد. در حالی که در کارنامه وحید امیری نه در تیم نظامی.

اما در سال 1378 خدمت سربازی وحید امیری چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه آخرین روزی که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بازیکنان استقلال به تمرینات نظامی دعوت شدند. البته تکرار این مشکل تنها به دلیل صحبت های سردار باران چشمه نیست، بلکه اظهارات اخیر وحید امیری و مغایرت با اظهارات اخیر وی اعتبار کارت خدمت را به پایان رسانده است. ملی پوش ایرانی که خوش پوش است بازجویی می شود.

وحید امیری در سال 93: فعلا دنبال درس هستم و نگذاشته ام

وحید امیری در برنامه نود و در میانه پرونده دروازه سرباز در پاسخ به سوال عادل فردوسی پور درباره سربازی اش گفت: الان دنبال درس هستم. انشالله میخوام دکتری بگیرم.

فردوسی پور سپس از او پرسید که آیا مشمول نشده است که امیری پاسخ داد: به گونه ای درس را رها کرده بودم که شامل حالم نمی شد. این وظیفه مقدسی است و اگر اینجا (نفت تهران) نباشد به تیم دیگری می روم.

وحید امیری در آن مصاحبه گفت تا آن سال دانشجو بوده و با معافیت از تحصیل به سربازی نرفتم اما خود امیری همچنان در اظهارات جدیدش خدمت سربازی اش را دارد.

وحید امیری در سال 1400: در همان سال به نفت مسجد سلیمان رفتم (90) از خدمت سربازی معاف شدم.

وحید امیری در تشریح دوران فوتبالی خود در پروژه 11 از اقداماتی که انجام داد می گوید و در این بین گفت که در همان سالی که به نفت مسجد سلیمان پیوست (1369) از خدمت سربازی معاف شد. این اظهارات در حالی مطرح شد که او در سال 93 به صراحت اعلام کرد که تا سال 94 معافیت دریافت کرده است.

امیری در برنامه یازدهم می گوید: من در لیگ سه نفر چپ هستم. در واقع من می خواستم سربازی بشوم برای همین چند نیرو جذب کردم و برای ارتش کار کردم خب تا اینکه پارسال وارد ارتش شدم. در پایان امتحان یکی از دوستانم زنگ زد و گفت که تیم گهر دورود در حال امتحان است. آن زمان قاسم پور و کاشی نژاد در گهر بودند.

وحید امیری قاسم پور را برای تست گهر جذب کرد اما روز قبل از فصل، باشگاه به بازیکنان اعلام کرد که به دنبال تیم جدیدی برای خود هستند. وحید امیری در ادامه ماجرا توضیح می دهد: آقایی با ما تماس گرفت و گفت در حال تست نساجی در اردبیل هستم. شنیدیم بازیکن خوبی هستی، گفتیم بیا بازی را ببین. به خودم گفتم این می تواند آخرین شلیک باشد. صبح کوله پشتی ام را روی دوشم گرفتم و سوار اتوبوس شدم تا تهران را به مقصد سرعین ترک کنم. در راه بختیاری زاده با من تماس گرفت. گفت من بختیاری زاده سرمربی نفت مسجد سلیمان هستم. ستایش شما را بسیار می شنویم اگر می توانید به تیم ما بیایید. من هم از خدا خواستم و گفتم چشم.

بازیکن فعلی پرسپولیس ادامه می دهد: می گوید تهران هستیم و در مجموعه انقلابی اردو داریم. با اینکه تقریبا سه چهار بازی روی نفت مسجد سلیمان تست کردم اما همه چیز خوب پیش رفت و خدا را شکر دو بار با گهر دورود قرارداد بستیم. یعنی انشالله و این اتفاقات در زندگی ما می افتد. در همان سال به دلیل چند اتفاق آزاد شدم. یعنی خدا من را خیلی دوست دارد.

همه این موارد باعث ایجاد ابهامات زیادی در مورد اعتبار مدارک این ملی پوش باتجربه و باتجربه ایرانی شده است. بلاتکلیفی که خود وحید امیری با توجه به اخلاق فوتبال ایران بهترین فردی است که باید به آن پرداخت. البته نباید از نقش سازمان های فعال در روشن شدن این بلاتکلیفی غافل شد، زیرا این سازمان مرجع این موضوع است.

عادل فردوسی پور نیز در سال 93 درباره باندهای صادرکننده کارت پایان خدمت جعلی گفت: دو باند عمدتاً در اهواز فعالیت می کنند. یکی در سال 86-1985 بود که بازیکنان به اشکال مختلف از بیماری های خاصی محروم شدند. در سال 86-85 تعدادی از بازیکنان برای آنها اتفاق افتاد و معاف شدند. دوباره در سال های 91-90 گروه با چند بازیکن دیگر همکاری کرد. اظهارات عادل فردوسی پور در مورد زمان فعالیت این باند و زمان و محل محرومیت وحید امیری نیز از دیگر موارد است.

در حال حاضر تنها سند موجود در مورد نحوه حذف وحید امیری، تصاویری از نظام نظامی است. در این تصویر وحید امیری در سال 90 از سربازی معاف شده است اما معافیت های سال 90 چگونه می توانند این موضوع را در سال 93 فراموش کنند؟ البته این را هم باید در نظر گرفت که شاید وحید امیری در پرونده سربازان گیت نقش داشت اما در بررسی مجدد کارت خدمت، کارت وی تایید شد و به همین دلیل آن اظهارات را مطرح کرد. پروژه 90. بله.

بلاتکلیفی درباره پایان کارت سرویس ستاره پرسپولیس

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

بهترین مرجع تعبیر خواب روانشناسی
تعبیر خواب مار سیاه بی آزار نی نی سایت
تعبیر خواب ببر برای دختر مجرد
مروری بر خرید پرینتر
بازی زیبای فوتبال: یک نگاه عمیق به این ورزش محبوب
چگونه بهترین پرینتر را خریداری کنید
تماس با ما