خطیب زاده: هیچ مشکلی با ایرانیان مقیم اوکراین گزارش نشده است.

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دقایقی قبل از این دیدار با سفیر ایران در اوکراین تماس گرفتم و تاکنون هیچ اطلاعیه ای در خصوص موضوع ایرانیان مقیم اوکراین دریافت نشده است.

به گزارش مهر، سعید خطیب زاده در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در شرق گفت: از ابتدای بحران، وزارت امور خارجه ستادی را در وزارت امور خارجه ایجاد کرده است و جلساتی را با کشورهای خارجی برگزار می کند. نهادها حضور یک وزیر.» ما امور خارجی کشورمان را اداره کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد که چندین جلسه بدون برنامه در وزارت امور خارجه نیز برگزار شد. از این رو سازمان های لازم را در تهران، کیف و پایتخت همسایه اوکراین سازماندهی کرده ایم. ضمناً دستورات لازم قبلاً ارسال شده بود.

کنفرانس مطبوعاتی منظم جیانگ یو سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد توسعه اوکراین ເຕ وزارت امور خارجه امور خارجه ما روابط دیپلماتیک قوی با وزرای خارجه اوکراین و روسیه برقرار کرده است.

خطیب زاده با بیان اینکه امروز رتبه سوم ایرانیان مقیم اوکراین را اعلام کرد، گفت: دو روز پیش بر اساس اطلاعات و داده هایی که داریم، آشکار و پنهان و مطابق با پیش بینی ها، دومین ارسال را اعلام کردم و علیه ایران همه در منطقه آن را اعلام کردند. مهم است که ما آنها را از آن مناطق خارج کنیم و در مناطق دیگر اوکراین مستقر کنیم. همچنین تاکید شد کسانی که می توانند اوکراین را ترک کنند باید فوراً این کار را انجام دهند. برخی این کار را انجام می دهند و برخی فقط از بحران اوکراین خارج می شوند.

وی افزود: امروز در سومین بیانیه وزارت امور خارجه که از سوی سفارت کشورمان در اوکراین صادر شد، آمده است که تمامی ایرانیان مقیم اوکراین باید اوکراین را ترک کنند. علاوه بر دسترسی به ایران از طریق این کانال ها و کریدورها، 24 مسیر وجود دارد.ساعت در تهران و 24 ساعت در سفارت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اخیراً سفیر ما از طرف ایرانی ها با من تماس گرفت که نگران شد و توضیح داد که با ایرانی ها در تماس است. تاکنون با ایرانیان مقیم گرند به مشکلی برخورد نکرده ایم.

خطیب زاده گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا ایرانیان مقیم اوکراین به سلامت کشور را ترک کنند. همچنین در برخورد با دو طرف در این خصوص تاکید کردیم که وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین اولویت شماره یک جمهوری اسلامی ایران در این بحران خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مسیر بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین با توجه به اینکه ممکن است پروازها مختل شده باشد، تصریح کرد: تاکنون هیچ پروازی برای خروج از اوکراین در 10 روز گذشته تغییر نکرده است، هرچند که مرزهای اوکراین توسط همسایه ایران پاکسازی شده است. که

خطیب زاده گفت: موضوع مهم دیگر این است که وزارت امور خارجه در تلاش است تا یک یا چند پرواز خصوصی را با هدف اخراج ایرانیان از بخش‌هایی از اوکراین تا حد امکان دریافت کند. البته چون کشور دیگری وجود ندارد این را به تعویق نمی اندازیم و تمام اقدامات لازم را در میدان انجام خواهیم داد. دانشجویان همچنین در هنگام خروج لوازم کنسولی جدی دریافت می کنند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

بهترین مرجع تعبیر خواب روانشناسی
تعبیر خواب مار سیاه بی آزار نی نی سایت
تعبیر خواب ببر برای دختر مجرد
مروری بر خرید پرینتر
بازی زیبای فوتبال: یک نگاه عمیق به این ورزش محبوب
چگونه بهترین پرینتر را خریداری کنید
تماس با ما