روش مطالعه ریاضی برای کنکور: چگونه ریاضی بخوانیم؟

در مورد معنی لغات و همچنین تاریخ ادبیات زدن تست های نمونه و مشابه کنکور برای یادگیری نحوه ی طرح سوالات و بهتر مطالعه کردن کمک زیادی میکنه و حل تست در اولویت دوم مطالعه هست. زبان و ادبیات فارسی اولین درسی که با بازکردن دفترچه کنکور داوطلب با آن روبرو می شود پس تسلط کافی و زدن درصد بالایی از این درس می تواند روحیه داوطلب را ثبت کند و در درصد بالا زدن بقیه دروس تاثیر بگذارد. من در ابتدای سال در درس ادبیات مشکل زیادی داشتم به گونه ای که درصد من معمولا حدود 50 درصد بود.

دقت کنید تمام تست های کنکور از لغات انتهای کتاب های درسی نمیباشد بنابراین در هنگام حل تست اگر به لغت جدیدی برخوردید آن را در دفترچه نکات ادبیات خود بنویسید یا میتوانید بجای مطالعه از انتهای کتاب درسی، کتاب های کمک آموزشی لغت و املای نشر الگو تالیف استاد عبدالمحمدی و یا لغت و املای هفت خان تالیف استاد هامون سبطی را مطالعه کنید که تمام لغات کنکور را برایتان یکجا جمع آوری کرده اند. البته توی یکسری از کتاب های کمک آموزشی لیست این لغات ناآشنا وجود داره. مطمئن باش هر چقدر بیشتر تست بزنی و بیشتر با تله های آموزشی هر آرایه آشنا بشی، ساعات بهتری رو در جلسه کنکور تجربه خواهی کرد. کنکور هم مثل هر آزمون دیگری مخالفان و موافقان خود را دارد. برای مبحثی مثل قرابت معنایی بهترین کار مطالعه اشعار کتاب درسی و داشتن تسلط صد در صدی به این ابیات و همینطور مطالعه اشعار شعرایی مثل حافظ و سعدی، شب ها قبل از خواب هست.

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

چون خیلی خیلی خیلی سخته، و در ضمن فرض کنید اون همه بخونید بعد مثل کنکور ۹۲ ریاضی اصلا همچین سوالی مطرح نشه، خیلی جالبه مگه نه (چه قدر اونجا می سوزین ها ! ) ولی بقیه مباحث رو واثعا فقط با تست خیلی خیلی زیاد میشه یاد گرفت. با گذشت زمان و یادگیری دروس ادبیات، احتمال فراموشی آن ها نسبت به بقیه کمتر است. حل کردن تست های مختلف و تحلیل نتایج حاصل از آن باعث بالا رفتن مهارت تست زنی می شود و استرس کنکور را کاهش میدهد. یکی از عوامل موفقیت در کنکور آشنایی با تست زنی کنکور انسانی است. کنکور یکی از آزمون های تستی است که همه ساله در کشور برگزار می شود و داوطلبان بیشماری به امید موفقیت و قبولی در بهترین رشته های دانشگاهی، در آن شرکت میکنند. اما نکته دیگری که قابل توجه است این است که اگر در این مبحث به تسلط خوبی رسیده باشید، می توانید به راحتی از بقیه دانش آموزان در این درس سبقت بگیرید.

معمولا دانش آموزان رشته ی علوم انسانی طرفدار رشته های مدیریت، روانشناسی، حسابداری، حقوق، جامعه شناسی و … رشته های مرتبط با حضور فرد در جامعه در این گروه آزمایشی قرار میگیرد. با توجه به اهمیت رشته های علوم انسانی و نقش فارغ التحصیلان این رشته ها در رشد جامعه، در سال های اخیر شاهد افزایش شمار داوطلبان کنکور انسانی بوده ایم. مثلا ترکیبات وصفی را با دایره و ترکیبات اضافی را با مثلث مشخص کنید و سپس آن ها را بشمارید. برای لغت، واژه های انتهای کتاب را می خواندم و لغات اضافی که در کتاب های کمک درسی بود را نیز بررسی می کردم. فراموش نکنید که حتما زمانی را در طول روز برای مطالعه مطلوب دروس کتاب ادبیات خود برنامه ریزی کنید.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش های مطالعه ادبیات برای کنکور – روی صفحه بعدی کلیک کنید – لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

بهترین مرجع تعبیر خواب روانشناسی
تعبیر خواب مار سیاه بی آزار نی نی سایت
تعبیر خواب ببر برای دختر مجرد
مروری بر خرید پرینتر
بازی زیبای فوتبال: یک نگاه عمیق به این ورزش محبوب
چگونه بهترین پرینتر را خریداری کنید
تماس با ما