پوتین پیش نویس قانون جنجالی را امضا کرد

[ad_1]

ایسنا نوشت: رئیس جمهور روسیه مجموعه ای از قوانین بحث برانگیز جدید را امضا کرده است که اختیارات دولت را برای برچسب زدن به افراد و سازمان ها به عنوان “عوامل خارجی” و اعمال محدودیت های جدید برای رسانه ها افزایش می دهد.

به گزارش سی بی اس نیوز، قانون جدید قانون عوامل خارجی را که در سال 2012 تصویب شد، تمدید می کند. قانونی که به مقامات اجازه می‌دهد گروه‌های حقوق بشر روسیه و سایر سازمان‌های تحت حمایت مالی خارجی را به عنوان «عوامل خارجی» معرفی کنند. این قانون همچنین منجر به بسته شدن تعدادی از سازمان های غیردولتی برجسته روسیه در سال های اخیر، جلسات دادگاه و مجازات شده است. این قانون در سال گذشته بازبینی شد تا برای افراد از جمله روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان قابل اجرا باشد.

این قطعنامه که روز چهارشنبه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد، این الزام را گسترش می دهد که افراد حقیقی یا حقوقی به طور رسمی “عامل خارجی” در روسیه در نظر گرفته شوند. این اصطلاح بار منفی دارد و از زمان جنگ سرد رایج بوده است.

طبق قانون، شهروندان روسیه یا خارجیانی که از خارج از روسیه کمک های مالی دریافت می کنند و به نفع خارجی ها به فعالیت های سیاسی می پردازند، باید به عنوان عوامل خارجی ثبت شوند.

حقوقدانان استدلال کرده اند که تعریف قانونی “فعالیت سیاسی” بسیار گسترده است و نمی تواند شامل نظارت بر انتخابات، اظهار نظر در مورد سیاست های دولت از طریق رسانه های اجتماعی و شرکت در راهپیمایی ها شود.

این تعریف این اختیار را می دهد که هر قانون ضد جنجالی را در انتخابات پارلمانی 2021 روسیه اعمال کند.

عفو بین‌الملل ماه گذشته پیش‌نویس قانون را محکوم کرد و هشدار داد که این پیش‌نویس یک «تخیل» در روسیه است.

بر اساس این قانون تمدید شده، مقامات دولتی روسیه می توانند در صورتی که به این نتیجه برسند که کاری بر خلاف فعالیت های حرفه ای روزنامه نگاران انجام داده اند، خبرنگاران خارجی را به فهرست رسمی “عوامل خارجی” اضافه کنند.

“نمایندگان خارجی” شامل محدودیت هایی مانند ارائه صورت های مالی در مورد فعالیت های خود و در نتیجه معرفی خود در نشریات روسی است. پیش‌نویس قانون دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، تحریم‌هایی را پس از اصلاحیه اعمال کرد. تا 5 سال حبس برای عوامل خارجی ثبت‌نشده یا گزارش فعالیت‌های آنها در حد مجاز توضیح دهید.

واسیلی پیسکاروف، نماینده پارلمان روسیه و تهیه کننده پیش نویس قانون، در دفاع از این ابتکار گفت که باید از حاکمیت فدراسیون روسیه محافظت شود و از دخالت در امور داخلی کشورمان جلوگیری شود.

وزارت دادگستری روسیه اخیراً یک سازمان برجسته برای کمک به قربانیان خشونت خانگی به نام Nasiliu.Net را به فهرست “مجرمین خارجی” و فعالان حقوق بشر خشمگین اضافه کرده است. این وزارتخانه همچنین نام پنج کشته از جمله پوتین، منتقد کهنه کار پوتین، لئو پونوماریو، فعال حقوق بشر کهنه کار و چهار تن دیگر از جمله خبرنگار رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی اروپا را اعلام کرد.

پوتین روز چهارشنبه با امضای چندین لایحه دیگر به لایحه 2020 پایان داد. انتظار می رود که این قانون به طور گسترده ای حکومت پوتین را تقویت کند. یکی از این قوانین به رگولاتورهای روسی این قدرت را می دهد که به طور کامل یا جزئی پلتفرم های اینترنتی را که علیه رسانه های دولتی تبعیض قائل هستند مسدود کنند.

سخنگوی پرونده او تلاش کرد تا متن واقعی بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهد. توییتر اخیراً برخی از رسانه‌های روسی را «وابسته به دولت» توصیف کرده و از سوی مقامات مسکو مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. یوتیوب همچنین چندین کانال تبلیغاتی کرملین را تا سال 2020 مسدود کرده است. این اقدام توسط مقامات روسیه به عنوان “سانسور” توصیف شده است.

نویسندگان این پیش نویس قانون می گویند که هدف آن شبکه های اجتماعی خارجی است، اما ممکن است همچنان استفاده شود. انجمن های روسی.

پیش نویس قانون دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، تجمعات سیاسی در نزدیکی خدمات اضطراری، از جمله ایستگاه های پلیس یا آژانس های اطلاعاتی را ممنوع کرد.

به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا اطلاعات مربوط به فعالیت های یک کارآگاه یا مجری مخفی در حال حاضر یک جرم کیفری است. این ابتکار در پاسخ به تحقیقات اخیر رسانه‌ها، از اطلاعات فاش شده برای افشای نام، عکس و شماره تلفن مقامات امنیتی فدرال متهم به دست داشتن در مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه استفاده کرد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

بهترین مرجع تعبیر خواب روانشناسی
تعبیر خواب مار سیاه بی آزار نی نی سایت
تعبیر خواب ببر برای دختر مجرد
مروری بر خرید پرینتر
بازی زیبای فوتبال: یک نگاه عمیق به این ورزش محبوب
چگونه بهترین پرینتر را خریداری کنید
تماس با ما