اینتل برای خودروهای آینده تراشه می‌سازد!

[ad_1]

روآرو-سازنده تراشه های کامپیوتری اینتل نیز در تلاش است تا وارد بازار تراشه های خودرویی شود. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که به خودروسازان کمک می کند تا پردازنده های خودروی خود را ارتقا دهند.

به قول آقای فرارو. سازندگان تراشه در تلاش برای کسب درآمد از بازار نیمه هادی ها هستند که به سرعت در حال رشد است. اینتل تخمین می زند که کارخانه های خودروسازی که حدود 4 درصد از هزینه های خودرو در سال 2019 را تشکیل می دهند، تا سال 2030 به 20 درصد افزایش خواهند یافت.

امروزه خودروها با فناوری پیشرفته خودرو، ویژگی های کمک راننده مانند ترمزهای اضطراری خودکار، تراشه هایی که همه چیز را از فشار تایر گرفته تا دمای باتری، نمایشگر داشبورد و سیستم سرگرمی جذاب کنترل می کنند، به رایانه های تمام چرخ متحرک تبدیل شده اند. اینتل اکنون از طریق زیرمجموعه MobileEye وارد بازار می شود و یک سیستم پیشرفته کمک راننده یا ADAS را توسعه می دهد. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل گفت: از آنجایی که تراشه ها در هر محصولی در حال گسترش هستند، جهان در آغاز عصر طلایی نیمه هادی ها قرار دارد.

اینتل برای خودروهای آینده تراشه می‌سازد!  // ویرایش

اینتل در رویداد سالانه خود در برابر رقبای Nvidia و Qualcomm از چالش های جدیدی رونمایی کرد. او همچنین از تلاش‌های جدید برای بهبود تراشه‌های گرافیکی رایانه شخصی، ساده‌تر کردن تولید پردازنده‌های مشکل‌ساز آن خبر داد و انتظار دارد تا پایان این دهه پردازنده‌هایی با 1 تریلیون ترانزیستور بسازد. این خودرو دارای یک پردازنده طولانی مدت برای کنترل موتور، ترمزهای ضد قفل، ناوبری در داشبورد و سایر زیرسیستم ها است. تسلا که تراشه های خودروی خود را طراحی می کند و نرم افزار خودروی خود را به روز می کند، در خط مقدم این رویکردهای محاسباتی قرار دارد. اینتل نیز قصد دارد در این مسیر حرکت کند و بسترهای محاسباتی را برای خودروسازان فراهم کند.

واحد خودروی جدید اینتل بخشی از خدمات ریخته گری اینتل است، یکی از تلاش های اصلی گلسینگر برای از بین بردن افت اینتل از تراشه های پیشرفته. گلسینگر، که یک سال پیش به اینتل بازگشت، امیدوار است با به‌روزرسانی تراشه‌های خود پس از بیش از نیم دهه مشکلات تولید مدرن، این پیشرفت را تسریع بخشد. او تقاضای انفجاری برای تراشه های مکمل را عصر طلایی جدید برای صنعت خواند. IFS به این معنی است که اینتل برای شرکت هایی غیر از محصولات خود تراشه می سازد. اینتل با خرید Tower Semiconductor به مبلغ 5.4 میلیارد دلار موافقت کرده است، معامله ای که دامنه تراشه هایی را که بخش IFS می تواند برای مشتریان ایجاد کند بسیار گسترش می دهد.

ایجاد تراشه برای دیگران در حال حاضر به اندازه تجارت اینتل سودآور نیست، اما در برنامه های بزرگ اینتل دخالت دارد. اگر اینتل بخواهد در این زمینه با TSMC و سامسونگ رقابت کند، باید تراشه‌های بزرگ‌تری تولید کند تا گران‌ترین سرمایه‌گذاری در تجهیزات تراشه را جبران کند. هدف IFS ارائه بخشی از آن حجم است. اگر IFS Gelsinger موفق شود، اینتل می‌تواند تراشه‌هایی برای رقبایی مانند Nvidia Graphics و طراحان تراشه‌های هوش مصنوعی، تراشه‌های AMD و طراحان سرور و طراحان تراشه‌های گوشی هوشمند Qualcomm بسازد.

منبع: cnet

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تازه‌واردان راهنمای ابتدایی به سایت شرط بندی
سیستم کنترل از راه دور: انقلابی در دنیای امنیت و اتوماسیون
سیستم صوتی هوشمند خانگی: یک نگاه جدید به اتصال صدا در خانه
Discover the Art of Tipping People in Livegirlcamshub.com
بازی انفجار چیست؟
دفتر کار درسی: ابزار مهم برای پویش تحصیلی
تماس با ما