برج نوری چیست ؟ پایا رسا الکترونیک

برج نوری
برج نوری یکی از برج‌های مشهور در دنیاست که در شهر تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج عظیم و زیبا به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می‌شود و با طراحی خاص خود، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

برج نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

برج نوری یک برج ۵۶۰ متری است که بعد از تکمیل در سال ۱۳۸۴، ارتفاعی بی‌نظیر در شهر تهران به خود گرفت. طراحی معماری این برج به دست یکی از معماران مشهور ایرانی به نام محمد رضا حقیقت است که از عناصر فرهنگ و هنر ایران برای طراحی این سازه استفاده کرده است.

برج نوری شامل ۵۶ طبقه است که در هر طبقه فضاهای مختلفی وجود دارد. در طبقات پایین‌تر این برج، مکان‌هایی برای واحدهای تجاری و فروشگاه‌ها قرار داده شده است. در طبقات بالاتر نیز رستوران‌ها و کافه‌هایی با چشم اندازی منحصربه‌فرد وجود دارند که به بازدیدکنندگان فرصتی برای لذت بردن از منظره زیبای شهر تهران می‌دهند.

ببینید جنجال جدید در ورزش ایران؛ خوش و بش وزنه برداری ایران و با ورزشکار اسرائیلی!

با این حال معرفی برج های نوری باعث شده است کارکنان وظایف خود را در شب و در شرایطی که نور طبیعی کمتر است انجام دهند. طول عمر یک برج نوری گالوانیزه گرم در مناطق شرجی ، مرطوب و نزدیک دریا بیش از 50 سال است و این رقم در مناطقی با آب و هوای خشک به بیش از 70 سال می‌رسد . پروژکتور LED توان ۲۰۰ وات رفلکتوری مناسب برج روشنایی۱۲ و ۱۵ متری برای روشنایی یکنواخت محوطه است. این برج معمولا در ارتفاع‌های مختلف مانند 6 الی 15 متر تولید می‌شود، برای بالا رفتن از این برج نیاز به یک عدد وینچ دستی هندلی است و می‌توان حداقل 6 عدد پرژکتور را بر روی این برج نصب نمود. پرژکتورهای ال ای دی برای این برج مناسب‌ترند زیرا وزن سبکی دارند و به راحتی و با دست نیز قابل حمل هستند. در مبحث قیمت گذاری اینگونه از برج ها که به نوعی سازه های عظیمی محسوب می شوند، باید فاکتور های بسیار زیادی را در نظر گرفت. یکی از این فاکتورها، نوع طراحی و شکل دهی برج ها، محل تولید و هزینه حمل و نقل تا محل مورد نظر برای نصب اینگونه از برج ها به عنوان سازه های عظیم است. همچنین جنس مواد و مصالحی که با آنها این برج ها را ساخته و تکمیل می کنند و قیمت همین مواد و فاکتور قیمت ارز، قطعا در قیمت گذاری این سازه ها، دخیل می باشد. به منظور اطلاع از قیمت برج روشنایی 12 متری، باید با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید زیرا قیمت آن متاثر از عوامل مختلف، دائما در حال نوسان بوده و بر اساس نوع و اندازه برج و عوامل مختلف و قیمت قطعات در بازار تعیین می شود. برج نوری High Mast Lighting Poles برای روشنایی مناطق خاص مانند بنادر، ناوگان حمل و نقل، نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، مخابرات و غیره نیز قابل استفاده است.

اما جاذبه اصلی برج نوری همانند نامش نورپردازی منحصربه‌فرد آن است. در شب‌های تیره، این برج با استفاده از چندین هزار نور LED، به یک تابلوی عملاً حرکتی تبدیل می‌شود. نورپردازی‌های مختلف از جمله الگوها و شکل‌های هنری، عکس‌هایی از شهر و همچنین پیغام‌های تبریک، اطلاع‌رسانی یا تبلیغات را نمایش می‌دهد. این نورپردازی هر شب هزاران نفر را به خود جذب می‌کند و برج نوری را در تهران به عنوان یکی از مقصدهای الزامی برای بازدید در شب شناخته می‌کند.

علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، برج نوری همچنین با توجه به ارتفاع بالای خود، یک منظره فوق‌العاده از شهر تهران را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از این بالا می‌توان به ساختمان‌های دیگر شهر نگاه کرده و به تمامی زیبایی‌های شهر بالاتر از آن نگاهی داشت.

در مواردی که ارتفاع پایین باشد و ما زیاد نیازی به پرتاب نور بالا نداشته باشیم ولی حجم نور بالا به همراه مصرف برق کمتر مورد نظر ما باشد بهتر است از پرژكتور LED-SMD-COB استفاده شود . برای چنین سازمان هایی (اگر محوطه بزرگ داشته باشند) استفاده از برج نور بهترین گزینه برای تأمین روشنایی و نورپردازی محیط است . شرکت پایارسا از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال 1392 آغاز به کار کرد. رویکرد این شرکت، دمیدن روحی تازه در کالبد فضاهای شهری با استفاده از متنوع ترین فناوری های نورپردازی روز دنیا است.

المان های نورپردازی

برج نوری
برج نوری به تنهایی نشان دهنده پیشرفت فناوری و معماری در ایران است. با ترکیب طرح‌های هنری ایرانی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، این برج تبدیل به یک نماد برای شهر تهران و کشورمان شده است.

که می توان به نوع طراحی، و مشخصات فنی که می تواند نوع قطعات به کار رفته در آن باشد، اشاره کرد. به همین دلیل است که باید به خوبی آیتم های مورد نیاز هر منطقه برای راه اندازی دکل روشنایی را شناسایی کنیم. چرا که این عوامل تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی برج ما داشته و هم از لحاظ ظاهری، هم فنی و تکنیکال موثر هستند. دکل برج روشنایی پرتوسازان طبق استاندارد ASTM از ورق فولاد مبارکه به همراه روکش گالوانیزه تهیه می شود. بدنه پایه https://partowsazan.com/fa/%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA/news/8687/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B9-%D9%85/ به صورت چند وجهی است و قطعات پایه برج نوری به صورت اورلپ مونتاژ می شود. هر دکل روشنایی مرتفع می تواند 36 عدد پروژکتور در بالای سر خود نگه دارد . در گذشته برای ساخت برج نور از تکنولوژی پروژکتور متال هالید یا بخار سدیمی استفاده می شد که مصرف برق بالایی داشتند . اگر این سیستم ها حداقل 8 ساعت در شبانه روز روشن باشند باید هر سال ، لامپ گازی آن ها تعویض شود .

  • همواره طراحی و اجرای یک محصول که تناسب خوبی با محیط داشته باشد، بسیار مهم است.
  • برج روشنایی برای محوطه های پروژه هایی که به این سبک هستند بسیار کارآمد می باشد.
  • برج نوری Light Tower معمولاً برای روشنایی فضاهای باز مانند باغ‌ها، پارک‌ها، میدان‌ها، تالارهای اجتماعی و…
  • فراساز ابداع کننده دکل روشنایی با سبد متحرک می باشد و برج های نوری را به ارتفاع 12 الی 45 متر تولید می نماید.

در نهایت، برج نوری با زیبایی و منظره‌های خیره‌کننده‌اش، همچنین فضاهای تجاری و رفاهی که در طبقات مختلف آن قرار دارد، یکی از مقصدهای بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان است. بازدید از برج نوری باعث می‌شود که افراد به شهر تهران و فرهنگ ایران نزدیک‌تر شوند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

مکمل کراتین بدنسازی: راهی برای افزایش قدرت و حجم عضلات
زیباترین ورق های شیروانی: هنر و جلوه یکپارچه در خودروها
بازی انفجار ایرانی: جذابیت و اثرات آن
تعمیرات پرینتر: راه حلی موثر برای مشکلات چاپگرها
مکمل گینر: راهی برای افزایش وزن و اندام بدن
سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم: برنده شدن به راحتی
تماس با ما