چرا اسفنج ها در آشپزخانه بهترین مکان برای رشد باکتری ها هستند؟ –

[ad_1]

اگر از باکتری ها بپرسید “دوست دارند کجا زندگی کنند؟”، پاسخ خواهند داد: “در اسفنج های آشپزخانه!” در واقع اسفنج ها پناهگاهی برای باکتری ها هستند. زیرا می توانند 54 میلیارد باکتری در هر سانتی متر مکعب ذخیره کنند. در 24 فوریه 2022، محققان در مجله Natural Chemical Biology گزارش دادند که اسفنج ها به دلیل آب و هوای مرطوب، هوای کافی و مواد غذایی ذخیره شده، محیط فیزیکی ایده آلی برای رشد باکتری ها هستند.

مانند انسان، باکتری ها اغلب با همسالان خود تعامل دارند. برخی بیشتر اجتماعی هستند و برخی ترجیح می دهند تنها باشند. لینگچانگ یو، زیست شناسان مصنوعی در دانشگاه دوک و همکارانش در تعجب هستند که چگونه جداسازی انواع مختلف باکتری ها می تواند بر واکنش های اجتماعی آنها تأثیر بگذارد.

آنها دریافتند که سطح متوسطی از تفکیک (مشابه آنچه روی یک اسفنج است) به حداکثر تنوع جامعه منجر می شود. محققان گونه های اشریشیا کلی (E. coli) را در صفحات 6 تا 1536 دوز قرار دادند که به عنوان واسطه های جدا شده عمل می کردند. پس از 30 ساعت، تیم تعداد و نوع باکتری هایی را که در هر صفحه جمع شده بود بررسی کردند.

لینگچانگ یو معتقد است که هر حفره مانند بخشی است که باکتری به طور تصادفی وارد آن می شود. در 6 واژن، مخلوطی از باکتری های مختلف یافت شد و تنها باکتری های اجتماعی زنده ماندند. در 1536 حفره، هر پاتوژن ممکن است به تنهایی باشد و باکتری های اجتماعی بمیرند. اما حفره های متوسطی نیز وجود دارد که شانس باکتری ها را برای یافتن تجمع مورد نظر افزایش می دهد.

هر گونه باکتری ضد اجتماعی ممکن است در گروه هایی که حامل باکتری های اجتماعی هستند بمیرد. اما شاید سایر باکتری های ضد میکروبی در همین شرایط زنده بمانند و در نتیجه تنوع زیستی حفظ شود. یو گفت: به گذشته نگاه کنید، این بسیار قابل درک است. “آنچه ما شناسایی کرده ایم یک اصل علمی است که می تواند برای هر جامعه میکروبی اعمال شود.”

اسفنج ها در آشپزخانه هایی با ریز سوراخ های بسیار بزرگ نه تنها فضای مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می کنند. در عوض، آنها امکانات زیادی دارند که می توانند نیازهای اکثر میکروارگانیسم ها را برآورده کنند. محققان دریافتند که نتایج آزمایش برای جامعه میکروبی موجود در اسفنج در آشپزخانه نسبت به نتایج آزمایش باکتری‌های کشته شده در مایع متفاوت است. با این حال، این یک روش رایج برای رشد باکتری ها نیز می باشد.

باکتری اسفنجی

دانشمندان انواع مختلفی از باکتری ها را شناسایی کرده اند که برای روشن کردن یک منطقه وسیع طراحی شده اند. این کار نشان می دهد که محیطی با تعداد متوسط ​​حفره دارای بیشترین تنوع زیستی میکروارگانیسم ها است.

خوشبختانه، تشکیل باکتری در اسفنج های شما اغلب یک بیماری نیست. اما اگر باکتری های مضری مانند سالمونلا که در مرغ خام یافت می شود، روی اسفنج ظاهر شود، به دلیل ساختار مناسب محیط می تواند زنده بماند. مارکوس اگرتمیکروبیولوژیست ها از دانشگاه فورت W گ ngen در W ing llingensh ون ngen، آلمان می گویند:

اسفنج ها واقعا برای تمیز کردن آشپزخانه مضر هستند. درست است که در یک خانه پیدا کردن یک سطح کاملا تمیز دشوار است. اما اسفنج های موجود در آشپزخانه احتمالا کثیف ترین چیز در خانه هستند.

مقالات مرتبط:

خبر خوب این است که یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد: مسواک زدن گزینه ایمن تری است. در نهایت، اگر اسفنج خود را دوست دارید و نمی خواهید آن را با ابزار دیگری جایگزین کنید، حداقل از آن برای تمیز کردن آبگوشت استفاده نکنید. زیرا نیازی به دعوت باکتری های مضر به محیط مناسب اسفنج خود نیست.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور