[ad_1]
سرانجام دو سال پس از شیوع ویروس کرونا، بزرگترین نمایشگاه تلفن همراه جهان لغو شد و یک سال پس از برگزاری این رویداد بدون غرفهداران بزرگ، شاهد بازگشت کنگره جهانی موبایل به بارسلونا بودیم. البته لازم به ذکر است که همه به رویداد امسال باز نمی گردند. به عنوان مثال، سونی، لنوو، و برخی از رسانه ها، از جمله The Verge، شرکت نکردند. اما به نظر می رسد MWC مانند گذشته به قدرت بازگشته است.
Varge می نویسد: کنگره جهانی موبایل رویدادی است که تغییرات صنعت گوشی های هوشمند در سال های اخیر را به نمایش می گذارد. اما به نظر می رسد که تمام ارائه های سخت افزاری بزرگ نمایشگاه، به جای برندهایی از اروپا، آمریکا یا حتی کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، توسط برندهای چینی مانند Oppo، Honor، Ticiai، Poco (برند فرعی شیائومی) ساخته شده است.
به عنوان مثال، آنر قصد دارد سری Magic 4 را در این نمایشگاه معرفی کند. این اولین گوشی هوشمند پرچمدار است که از زمان جدایی این شرکت از هواوی در گذشته در غرب معرفی شده است. با این حال، این شرکت سال گذشته این گوشی را خریداری نکرد آنر 50 اما شایعه شده است که Magic 4 از پردازنده پرچمدار Qualcomm Snapdragon 8G استفاده می کند و آن را رقیب مستقیم (و احتمالاً) موبایل نیز می کند. سامسونگ گلکسی اس 22 یا وان پلاس 10 را جایگزین کنید.
در همین حال، اوپو اعلام کرد که قصد دارد «پرچمداران چند نسلی» را در نمایشگاه MWC امسال به همراه تجهیزات واقعیت پیشرفته و «دستاوردهای تحقیق و توسعه» در حوزه 5G معرفی کند. این شرکت اخیراً از جدیدترین پرچمدار Find X Pro رونمایی کرده است، اما همچنین قصد دارد از نمایشگاه امسال برای اعلام اخبار مهم استفاده کند.
از سوی دیگر، TCL قصد دارد 30 XE 5G و 30 V5G را در نمایشگاه CES معرفی کند. که اوایل امسال اتفاق افتاد، محصولات بیشتری را از تلفن های هوشمند سری 30 خود به نمایش می گذارند. شیائومی پوکو قصد دارد گوشیهای Poco X4 Pro 5G و Poco M4 Pro را در ۲۸ فوریه عرضه کند. ریلمی همچنین قول داد که در نمایشگاه امسال “سریعترین فناوری شارژ گوشی هوشمند جهان” را به جهان نشان دهد. به گفته این شرکت، این محصول جدید باید سریعتر از فناوری UltraWart 125 واتی باشد که چند سال پیش معرفی شد.
از سوی دیگر، برندهای بزرگ غیر چینی گوشی های هوشمند به ندرت علاقه زیادی به استفاده از MWC برای معرفی محصولات کلیدی خود نشان می دهند. گوگل هرگز در این رویداد از گوشی هوشمند خود رونمایی نکرد و اپل MWC را به اندازه سایر رویدادها جدی نگرفت. اما حتی سامسونگ که از MWC برای معرفی گوشی هوشمند پرچمدار Galaxy S خود در سال 2018 استفاده می کند، به نظر می رسد در MWC باشد. امسال بر روی لپ تاپ های ساده متمرکز شده است. فقطHMD، شرکت فنلاندی که گوشیهای هوشمند با برند نوکیا تولید میکند، معمولاً نمایشگر پرچمدار خود را در نمایشگاه تجاری بارسلون برنامهریزی میکند.
تمرکز فزاینده MWC بر شرکت های چینی به این معنی نیست که این رویداد محبوبیت خود را از دست داده است، زیرا این تلفن ها بیش از هر زمان دیگری در بین مشتریان در سراسر جهان محبوبیت پیدا می کنند. همانطور که IDC سال گذشته گزارش داد، سه برند از پنج برند برتر گوشی های هوشمند جهانی (شیائومی، اوپو و ویوو) در چین مستقر هستند و سامسونگ و اپل در رتبه های اول و دوم قرار دارند. در اروپا نیز وضعیت مشابه است. تحقیقات نقطه مقابل نشان می دهد که هفت مورد از ده برند محبوب گوشی های هوشمند چینی.
شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل که به نوعی حضور جهانی دارند، می توانند علاوه بر نمایشگاه های تجاری بزرگ، نمایشگاه های بزرگی را نیز برگزار کنند. برای شرکت هایی مانند Honor یا TCI، رویدادهایی مانند MWC راهی ارزشمند برای نمایش محصولات جدید خود در رسانه های بزرگ جهان است.
همانطور که مشخص است، اخبار MWC 2022 تقریباً به طور قطع تحت سلطه برندهای فناوری چینی با طیف گسترده ای از دستگاه های آماده برای نمایش خواهد بود.
[ad_2]